Poręba.

luty 14, 2018 by

Są w naszych książeczkach szczytów do zdobycia te wysokie i te niskie. Są też takie do zmęczenia, gdy ktoś ciągle nie jest zmęczony. Poręba to nie jest wysoka góra, jedynie 671 m npm, ale po pierwsze zawsze obok niej przejeżdżamy, a po drugie jest w wielu naszych książeczkach…i myśleliśmy, że na koniec weekendu, będzie to dla nas taka “dogrywka”…

Przypomnę: w sobotę byliśmy na Śnieżniku od świtu, w niedzielę od świtu zdobywaliśmy Rudawy Janowickie…i Jasiek powinien być zmęczony na koniec niedzieli…niektórzy są naiwni tak myślę.

Dla nas Poręba to miejsce na którym była “kula” obok drogi. Po zdobyciu Rudaw Janowickich, byliśmy pewni, że my mamy dość i być może Kamil…ale niekoniecznie Jasiek, więc postanowiliśmy poczłapać “chwilkę” do góry.

Pogoda się już psuła i wiatr się wzmagał, więc musieliśmy zrobić to szybko!

Lider mógł być tylko jeden. Szybko wyszedł na prowadzenie, a Kamil nierozważnie go goniąc został potraktowany “marchewkami”, zepchnięciem ze szlaku, więc szybko się uspokoił…i szedł z dystansem.

Jak próbowałem go przytrzymać dostałem prawie bykiem i też się odsunąłem.

Gdy weszliśmy na górę ukazała się nam kula…która zawsze nas intrygowała i pozostałości bazy radzieckich wojsk. Kula okazała się radarem pogodowym. Podejście do Poręby, szybkie zdjęcie i w dół….to znaczy Jasiek w dół a my za nim, bo on miał na tyle dużo sił, by zbiegać i podskakiwać, a my powoli dostojnym krokiem za nim.

…na skróty, przez pola…

…fruwając i śpiewając, Janek dotarł pierwszy do końca.

Tylko 1,7 km w górę i w dół, 30 minut, 2 punkty GOT…ale to MY PADLIŚMY…a Janek wciąż był zregenerowany Uśmiech..tak bywa na koniec wspaniałego weekendu…jak on szybko się regeneruje, przecież cały dzień szedł pierwszy….nieprawdopodobne!