Dziecko z zespołem Downa we włoskiej szkole

Maj 5, 2016 by
Kategoria: Edukacja

Nie znam włoskiego, ale oglądałem ten film od początku do końca próbując zrozumieć, dlaczego Włosi odnoszą takie sukcesy w edukacji masowej dzieci z ZD…i chyba powoli rozumiem.

image

https://www.youtube.com/watch?v=DLM2F-DMt88

Komentarze

Liczba komentarzy: 4 do “Dziecko z zespołem Downa we włoskiej szkole”
  1. agnese pisze:

    “Ci sono tanti alunni con sindrome di Down
    che alla stessa età hanno competenze diverse
    o che in età diverse hanno le stesse competenze
    Una buona prassi non dipende dalle loro competenze
    ma dalla presenza e dallea mescolanza di buone caratteristiche ”
    tlum:
    “Jest wiele uczniow z zespolem Downa ktorzy w tym samym wieku maja rozne umiejetnosci lub ktorzy w roznym wieku maja takie same umiejetnosci Dobre przygotowanie nie zalezy od ich umiejetnosci lecz obecnosci i wymieszania ich dobrych charakterystyk”

    • Can pisze:

      Dziękuję. Znamy zatem powód dlaczego osoby z ZD we Włoszech mają w szkołach większe szanse niż w Polsce na przykład.

  2. agnese pisze:

    Witaj Jarku moze opisze jak to wyglada w praktyce
    nie istnieja podzialy na mniej czy wiecej uposledzone dzieci z ZD zawsze dostaja 100% co za tym idzie maja wiecej mozliwosci ,jak np w szkole 25 h dodatkowej opiekunki, nie ma szkol specjalnych wiec dziecko jak sam rozumiesz rozwjia sie lepiej i to nie dzieki dodatkowej pomocy bo ta w przedszkolu bynajmniej wykorzystywana jest dla wsparcia calej klasy a dzieki dzieciom ktore najlepiej stymuluja.W starszych klasach ta pomoc jest bardziej widoczna i przewaznie kazda klasa posiada jedno dziecko niepelnosprawne. Widze tu wieksza otwartosc ludzi i tolerancje a to tez ma duze znaczenie w Polsce natomiast bardziej sie obserwuje ,moze podejsc zagadnac a moze nie ,tu to na poczatku dziennym .Dwa razy w roku sa spotkania GLH gdzie nauczyciele ,osobista opiekunka,terapeutki ,neuropsycholog,opiekuni z urzedu miasta i oczywiscie rodzice podsumowywuja dotychczasowe osiagniecia i tu musza wykazac sie nauczycielki.Terapie odbywaja sie poza szkola w naszym przypadku to 5h nie mamy wplywu na wybor godzin wiec wyglada to czesto szkolaterapieszkola bezplatne .Mam mozliwosc zapisania go do 16.00 dlatego urzad miasta powinien dodac kolejne 15h stad tez obecnosc podczas GLH to wg.prawa w praktyce wyglada inaczej,ale wystarczy zalozyc sprawe i te 40h ma zapewnione przez cale lata nauki Jarku sa wieksze mozliwosci ale te filmy sa dla publiki i czesto sa naciagane to tak jak na GLH nauczycielki zamieniaja sie w aktorki i tylko zimny kubel wody ze strony matki i terapeutek sprowadza je ze sceny.Duzo moglabym pisac tym bardziej ze po pierwszym roku syna zmienilam juz szkole.
    Ja tez Was podgladam ile moge i tez naciskam a bo w Polsce lepiej…

  3. Can pisze:

    Dzięki za prawdę. Dzięki za przetłumaczenie świetnego modelu, choć on nie działa.

Wyraź swoją opinię

Powiedz nam co myślisz...