Ślęża magiczna góra.

lipiec 31, 2017 by

Dla mnie zawsze Ślęża była czymś specjalnym. Zawsze obchodziliśmy ją w różne sposoby, zawsze znajdywaliśmy wejścia do tej pory nieznane typowemu wrocławskiemu turyście…i okazuje się, że nie udokumentowaliśmy ani razu tych zdobyć, co jest ważne z perspektywy  naszego celu: Korony Sudetów.

Z drugiej strony patrząc to co “najbliżej “, w istocie jest “najdalej” i mieliśmy problem, kiedy mamy na tą Ślężę wejść?

Zdecydowaliśmy się na to w sobotę, bo rano zrobimy to w 2 godziny, w dobrym tempie, między zakupami a basenem i będzie trochę dobrej zabawy. Wybraliśmy “najbardziej” górski, kamienisty szlak z Sulistrowiczek.

Wejście zajęło nam 1:16 h a zejście wliczając w to pobyt i drugie śniadanie na Ślęży 1:27 h. Krokomierz “stwierdził”, że nasz spacer to 6,1 km do góry i z powrotem.

Start wyglądał jak zwykle: Kamil, Jasiek i dopiero my. Janek w swojej szarej koszulce świetnie się dostosował do tła otoczenia, w pewnych momentach był zupełnie niewidoczny, pomimo jego dużej aktywności.

Ślęża, dla tego kto ją zna bliżej, może być czymś zaskakującym i fascynującym. Starożytne kamieniołomy, jak i te z ostatniego wieku, są niezwykle ciekawe i potwierdzają wieloletnią aktywność ludzi na tej “świętej” i “pełnej pozytywnych energii” górze.

IMG_5226IMG_5229 (2)

Jak widać Ślęża ze “swoim najbardziej górskim” podejściu nie jest zbyt wymagająca. Chłopcy pędzili do przodu po kamiennych “schodach”, że aż miło. Kluczowym punktem góry było spotkanie z misiem, “starożytną” figurą kultową, których wokół Ślęży jest całkiem sporo. Byliśmy też w schronisku po pieczątki, które zmieniło się i to zdecydowanie od naszego ostatniego razu.

Zejście tą samą drogą w dół było bardzo sprawne. Chłopcy nawet nie poczuli znużenia, będąc gotowym do następnych w tym dniu.